چگونه یک لپ تاپ خوب بخریم؟

حتما در شرایط فعلی اقتصادی، چند ماهی پول جمع میکنیم تا به یک مقدار قابل توجهی برسد که بتوانیم یک لپ تاپ بخریم! بعد از جمع شدن پول یک مسئله مهم دیگری پیش می آید و آن اینکه؛ چه لپ تاپی بخرم؟
مهمترین سوالی که در هنگام خرید لب تاب ذهن ما را به خود مشغول می کند همین سوال است. برای اینکه به این سوال پاسخ دقیقی بدهید، ابتدا لازم است که چند سوال اصلی از خود بپرسید.

چقدر میخواهم هزینه کنم؟

مهمترین بخش خرید قطعا هزینه ایست که میخواهیم برای آن کنیم. اینجا باید هرچه جمع کرده ایم را به روی دایره بریزیم تا ببینیم در نهایت چه مقدار پول برای خرید لپ تاپ در اختیار داریم. بعد از اینکه حدود هزینه تان را مشخص کردید حالا وقت آن است که به چند سوال اساسی دیگر زیر پاسخ دهید.

لپ تاپ را برای چه کاری میخواهم؟

مهمترین سوالی که می توانید از خودتان بپرسید همین سوال است. لپ تاپ را برای چه کاری میخواهید. برای انجام کارهای اداری روزمره تان؟ یا برای لذت بردن از بازی های جدیدی که به بازار می آید؟ یا شاید هم صرفا برای دیدن فیلم و یا گشت و گذار در اینترنت؟ شاید هم به نقطه ای رسیده اید که می خواهید کارهای گرافیکی سنگین و یا از نرم افزار های مهندسی و دیگر نرم افزار هایی که نیاز به سخت افزار قدرتمند دارند استفاده کنید؟ خب قطعا پاسخ این سوال را ما نمیدانم و خودتان باید یک جواب منطقی و دقیق به خودتان بدهید.

توصیه ما به شما این است که خیلی بلند پروازی نکنید و دقیقا بر حسب نیازتان به این سوال مهم پاسخ دهید.

مشخصات سخت افزار لپ تاپ چه باید باشد؟

بعد از اینکه پاسخ سوال دوم را دادید حالا وقت آن است که به سخت افزار لپ تاپ فکر کنید.

به عنوان مثال اگر شما لپ تاپ را برای انجام کارهای معمولی بخواهید بیشتر باید به رم آن توجه کنید. مثلا رم 2 گیگابایت هم می تواند کار شما را راه بیندازد. شما خیلی نیاز به گرافیک سنگین ندارید. یک گرافیک معمولی معمولی به کار شما می آید. البته اگر اهل ذخیره کردن فیلم زیاد در لپ تاپتان هستید مثلا ذخیره بیش از 300 یا 400 فیلم سینمایی، حتما به هارد لپ تاپ توجه داشته باشید. برای فیلم دیدن صفحه نمایش و یا اینکه لپ تاپ دی وی دی رایتر نیز داشته باشد مهم است.

اما اگر توقع شما از لپ تاپ جهت بازی باشد، قصه فرق می کند. باید تا جایی که می توانید برای گرافیک و سی پی یو دستگاهتان خرج کنید. وقتی یک بازی انجام می شود تقریبا به سه قطعه فشار زیادی می آورد. که عبارتند از گرافیک، سی پی یو و رم دستگاه شما. این سه را بسیار جدی بگیرید تا بتوانید از بازی لذت ببرید. حتما زمانی که بازی را اجرا می کنید سایز مانیتورتان نیز می تواند در هنگام بازی دید خوبی به شما بدهد.

از چه برندی خرید کنم؟

آیا شما برند باز هستید؟ اگر پاسختان بله می باشد که شما را به خیر رو ما را به سلامت J . وفاداری تان را به برند مورد علاقه تان ثابت کنید و از همان برند خرید کنید.

اما به طور کلی باید به شما بگویم که برند با برند گاهی اوقات بسیار متفاوت است. به عنوان مثال کسانی که به دنبال لپ تاپ های کم حجم و قابل حجم می باشند، قطعا بهترین گزینه سورفیس های مایکروسافت است.

اگر پاسخ سوال های بالا را دادید، حالا وقت آن است که باید بنا به نیاز هایی که داریم ببینیم چقدر باید هزینه کنیم؟ و یا سر کیسه را شل کنیم!

قیمت لپ تاپ ها در بازار چگونه است؟

قیمت لپ تاپ با کارایی های مختلف به شرح زیر است:

لپ تاپ های ادارای یا معمولی

این لپ تاپ صرفا جهت استفاده معمولی به کار گرفته می شود. مثلا فیلمی با آن ببینید، با استفاده از مرورگر در اینترنت چرخی بزنید و یا از نرم افزار های آفیس استفاده کنید.
رنج قیمت: از سه میلیون و پانصد تا پنج میلیون تومان

لپ تاپ های مالتی مدیا یا متوسط

این نوع لب تاب ها کمی پیشرفته تر از لپ تاپ های معمولی هستند. شما می توانید در این مدل لپ تاپ، از نرم افزار های ویرایش عکس و فیلم به راحتی استفاده کنید.
رنج قیمت: از شش میلیون تا نه میلیون تومان

لپ تاپ های دانشجویی

از لحاظ سخت افزار، لپ تاپ های اداری یا معمولی نیز کفاف استفاده دانشجویی را به شما می دهند. اما اصطلاحا لب تاب های باریک و قابل حمل را، لپ تاپ های دانشجویی می نامند. این لپ تاپ ها به دلیل ظرافت در طراحی و وزن بسیار کمشان، قیمت بالا تری نسبت به دو مدل قبلی دارند.
رنج قیمت: از نه تا سیزده میلیون تومان

لپ تاپ های گیمینگ یا حرفه ای

این نوع از لپ تاپ ها، دارای سخت افزاری بسیار قدرتمند هستند که توانایی اجرای بازی ها و نرم افزار های سنگین حجم را دارند.

رنج قیمت: از پانزده میلیون تومان به بالا